Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Top - WaarBenJij.nu Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Top - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit Athene

Door: Mirte van Leijenhorst en Mara van der Kuij

Blijf op de hoogte en volg Theseus

14 Februari 2010 | Griekenland, Athene

Omdat wij 18 jaar geleden de oorlog tegen Kreta hebben verloren, eist koning Minos nu dat om de 9 jaar 14 kinderen (7 jongens en 7 meisjes) naar Kreta te komen en gevoerd moeten worden aan de Minotaurus.
Als iemand van Athene het voor elkaar kreeg om met blote handen de Minotaurus te doden, zou koning Minos afzien van de eis.
Daarom bood ik me aan om met 13 andere kinderen naar Kreta te gaan.Ik was van plan om de Minotaurus te gaan doden.
De volgende dag stond het vliegtuig al klaar om te vertrekken met ons naar Kreta te gaan. Mijn vader zei nog snel tegen mij: ''Je moet beloven dat als het lukt om de Minotaurus te doden, je een witte vlag op het vliegtuig moet zetten, als het niet is gelukt een zwarte vlag.''
Toen vertrokken we.

• 14 Februari 2017 - 08:55