Het verblijf op Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Theseus Top - WaarBenJij.nu Het verblijf op Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Theseus Top - WaarBenJij.nu

Het verblijf op Naxos

Door: Mirte van Leijenhorst en Mara van der Kuij

Blijf op de hoogte en volg Theseus

24 Februari 2010 | Griekenland, Naxos

Toen de noodlanding met het vliegtuig op Naxos was gemaakt, gingen we uit het vliegtuig. We zwierven een beetje rond op zoek naar een slaapplek voor vanavond. Gelukkig kwamen voor het donker een hotel tegen dat kamers vrij had.
We gingen naar binnen en Ariadne was zo aardig om kamers te regelen voor vanavond. We hadden 1 grote kamer en we pasten er maar net in. Voor meer hadden we geen geld. Ariadne kreeg op de kamer een apart kamertje, zodat ze een beetje privacy had, zij was tenslotte mijn liefde van mijn leven.
In de avond sliep iedereen, behalve Ariadne en ik. We waren nog een beetje aan het kletsen over deze spannende gebeurtenissen en wat hierna zou gaan gebeuren. Later waren we erg moe en gingen we slapen.
De volgende ochtend werk ik wakker en dacht aan mijn droom. De droom was heel raar, want Dionysos kwam erin voor (dat betekent meestal iets speciaals). Hij zei dat we terug moesten gaan naar Athene en dat hij had gezorgd voor benzine in ruil voor iets. Hij zei alleen niet wat en daar was ik best wel bang voor.
Ik keek om me heen en zag Ariadne niet meer! Niemand had haar gezien en ik dacht meteen aan mijn droom. Waarschijnlijk was Ariadne ontvoerd door Dionysos! Ik zocht naar benzine en vond in de koffer van Ariadne jerrycans met genoeg benzine voor de terugreis. Ik schrok heel erg, want Dionysos had Ariadne echt meegenomen.
Ik liep nog een paar rondjes door het hotel in hoop Ariadne nog te vinden. Er was geen spoor van haar te bekennen en in een verdrietige stoet liepen we terug naar het vliegtuig.